• Shortly before Zero Hour / Flying Exhibition

  • Do, 16.05.2019 ab 19:00 Uhr
  • A&O Kunsthalle
    Brandenburger Straße 2
    04103 Leipzig
Shortly before Zero Hour / Flying Exhibition - A&O Kunsthalle - Leipzig

Shortly before Zero HourMichiel Frielinks large-scale paintings tell stories of survival and struggle, the human condition influenced by war. The individual is coping with circumstances no longer under its control.About Michiel: Michiel was born in 1979 in the Netherlands.He graduated with a Bachelor of Fine Arts in 2011, at the AKI academy of art, Enschede, the Netherlands. He moved to Leipzig in 2014 and is a founding member of Yacht Club Leutzsch artist community.Michiel about his work: "I explore the struggle of the individual during and after violent conflict. I'm making the horror of war palpable by reducing it to it's mundane essentials. Then I paint it. By using bright pigments I colorize the grey areas between war and peace, making it come alive.Part of my work as an artist is researching forgotten painting techniques. Together with references to art history I let my work speak from the collective consciousness."Michiel wurde 1979 in den Niederlanden geboren. 2011 erhielt er sein Diplom für Malerei von der AKI Kunstakademie in Enschede. Er lebt seit 2014 in Leipzig und ist Mitbegründer der Yacht Club Leutzsch Künstlergemeinschaft.Michiel über seine Arbeit: "Ich untersuche die Auseinandersetzung des Individuums mit Krieg und gewaltsamen Konflikten. Ich mache die Gräueln des Krieges sichtbar weil ich sie auf ihre Essenz reduziere. Dann male ich sie. Mit bunten Pigmenten koloriere ich die Grauzonen zwischen Krieg und Frieden und bringe diese damit zum Leben.Teil meiner Arbeit als Künstler ist die Suche nach vergessenen Maltechniken. Durch die in den Gemälden zu entdeckenden Symboliken, Mythen, Legenden und Kunstreferenzen entsteht ein neues Bild, welches in kollektivem Bewusstsein verwurzelt ist."Seine großformatigen Gemälde erzählen von Kampf und Überleben und wie Krieg die conditio humana beeinflusst.